dag 12 en 13 Yes! Ik heb mijn grizzly! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu dag 12 en 13 Yes! Ik heb mijn grizzly! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu

dag 12 en 13 Yes! Ik heb mijn grizzly!

Door: Wim

15 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Allereerst bedankt voor de reacties. Hartstikke leuk dat jullie een beetje meegenieten. We missen jullie wel een beetje, maar we blijven voorlopig toch maar hier...
We zitten nog steeds in West Yellowstone. Gisteren en vandaag hebben we weer door het yellowstone park gezworven. Op z'n Amerikaans natuurlijk, dus met de auto en dan tot in de bezienswaardigheid rijden. lopen doen ze hier namelijk niet. Alles gaat per auto. Wat ze des te meer doen is eten. Onvoorstelbaar wat je hier qua hoeveelheid voorgeschoteld krijgt, en dan bestellen we nog maar 'small'! Je ziet hier dan ook heel veel dikke mensen. Wat je ook ziet zijn enorm dikke auto's, meestal pick-ups met een dikke vee achterin (wat? een V8 er in). De een nog mooier dan de andere.
Maar goed, het Yellowstone dus. Je raakt er nooit uitgekeken, het is overweldigend. Ik hobbel met mijn camera van de ene hete bron naar de andere, allemaal in schitterende, onwerkelijke kleuren. Wel uitkijken waar je gaat zitten, want voor je weet heb je gekookte eieren.. Geysers spuiten her en der metershoog kokend water de lucht in. Tussendoor lopen bisons en herten.
Maar toen! Vandaag gingen we op een stille plek een heuvel beklimmen om een goede foto te kunnen maken van de Grand prismatic Spring. (Google deze eens, je zult versteld staan). we liepen op een bospad toen er opeens een grizzly onze kant op kwam. k schat in dat'ie op 30 meter afstand zat. Je kan gelijk een kwartier aan de beademing. Vluchten kan niet meer, daarvoor was het nu te laat, dus dan maar filmen. Geweldig. Hij was gelukkig niet geïnteresseerd in wat magere Nederlanders (hoewel ik meende dat hij wat aarzelend naar Suus keek), en toen we de kans kregen om er langs te glippen zijn we alsnog de heuvel opgegaan om de foto van de Prismatic Spring te maken. (Bijgevoegd. De beer heb ik alleen gefilmd). mijn dag kon niet meer stuk.
nou, dat waren dan de highlights. We nemen nog een wijntje en dan naar bed want morgen reizen we weer verder. Op naar de Grand Teton.
Allemaal de groeten., Wim.

• 15 Oktober 2014 - 09:47

Jan En Gerda Coenen:

inderdaad schitterende kleuren. je komt er zo te horen nog lang niet uitgekeken. Dat van die grizzly komen we wel eens bij jullie thuis controleren. Je had er Suus toch bij op de foto kunnen zetten / of eventueel een "selfie" ? Maar veiligheid boven alles.
    Geniet er samen nog heel veel van. Je hebt tenslotte nog maar een goede 20 dagen !!
    Wat vliegt de tijd he?
    Groeten vanuit Stramproy, Limburg. zonnig en 20 graden bijna geen wind. lekker weer dus. daar moeten wij het mee doen. Geen warme warme water plassen of iets dergelijks.

• 15 Oktober 2014 - 12:35

Petra:

Geweldig dat jullie eindelijk de grote boze beer hebben gezien en het OOK nog na kunnen vertellen, haha Ik hoop dat jullie meer van de Grand Teton kunnen bekijken dan toe we er met z'n viertjes waren. Door alle sneeuw die er toen lag hebben we eigenlijk niet echt een indruk kunnen krijgen van het park. Nou, heel veel plezier. Ik denk dat we a.s weekend naar het strand gaan, het wordt rond de 21 graden. Bizar voor half okt xxx

• 16 Oktober 2014 - 18:12

Rina :

toch nog ergens goed voor die extra kilos

• 16 Oktober 2014 - 22:41

Annemarie Van Der Bent :

hoi wim en suus ..wat een mooie verhalen en fotoos weer !! geweldig ! jullie vermaken je prima ....maar dat kan ook niet anders ! we verheugen ons weer op de fotoos en film ! nou genieten jullie er maar van want de tijd zal heel snel gaan met zoveel ervaringen op een dag ! groetjes van ons ...we blijven op de hoogte !!fijne tijd nog ! xxx

• 17 Oktober 2014 - 15:35

Huig:

Mooie foto's Wim. Voorlopig nog genoeg te bekijken en te fotograferen/filmen .

Veel plezier daar,doe voorzichtig en van ons allemaal de groeten.

Huig

• 17 Oktober 2014 - 17:51

Foppe:

Hoi wat een avontuur en dat voor twee zwoegers.
    Veel plezier samen en geniet ervan.
    Die beren in die parken zijn trouwens nep wist je dat.
    Daan de Mooij heeft ook van die pakken hangen...
    Groeten Foppe. ;)

• 17 Oktober 2014 - 20:20

Tinie:

Geweldig zwoegers, wat jullie meemaken. Er bestaat dus nog steeds een wilde wereld vol enge beesten zonder dat er hekken om heen staan.
    Ben reuze benieuwd naar alle fraaie foto's/films die jullie mee naar huis zullen nemen. Suus, is je breiwerkje al af of gunt Wim je geen tijd? Zelf zijn we even in Praag geweest. Was ook heel mooi, maar niet zo gevaarlijk als bij jullie daar. Heel veel plezier nog en geef geen Marsen meer aan de wilde dieren.
    Gr. Tinie en Engel

• 21 Oktober 2014 - 11:10

Peter:

Willem en Suus, leuk om te lezen dat jullie het "beren" naar jullie zin hebben.
    Geniet er maar lekker van!!
    Groeten vanuit de bloemkool in ons natte, koude kikkerland met veel wind,
    Peter