dag 29 en 20 Yosemite en de kust. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu dag 29 en 20 Yosemite en de kust. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu

dag 29 en 20 Yosemite en de kust.

02 November 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi. Vrijdag weer een lekker dagje gehad. We zijn via de Tioga-pas door Yosemite gereden. Het had gelukkig nog niet gesneeuwd zodat de pas open was.Een erg mooie route met hoge basaltrotsen en diepe kloven, die leidt naar het Yosemite dal. Eigenlijk moet je in het park gaan hiken om de bijzondere natuur te beleven, maar daarvoor is dit type vakantie niet geschikt. Maar gelukkig heb je ook vanuit de vallei een schitterend uitzicht op de steile wanden. De bomen steken daar nu tegen af met prachtige herfstkleuren. Jammer dat het ook hier al heel lang niet geregend heeft zodat de watervallen compleet droog gevallen zijn. Desondanks heel mooi.
ś Avonds kwamen we in Oakhurst aan waar we overnacht hebben. Het regende pijpenstelen en ik denk dat veel mensen hier een vreugdedans maken. Wij niet.
Ook zaterdag begon met veel regen en dichte nevel. Gelukkig hebben we gisteren Yosemite gedaan want vandaag zie je geen hand voor ogen. We beginnen nu aan de laatste etappe van onze reis (snik) en zijn via Fresno naar de kust gereden. Hier schijnt de zon weer. Vandaag hebben we Hearst Castle bezocht, het bizar weelderige stulpje van krantenmagnaat William Hearst. We delen de voornaam, én ik heb ooit ook voor een krantje (van de buurtvereniging) gewerkt, maar financieel heeft hij het toch iets beter gedaan. Zoveel weelde dat je eigenlijk niet weet of dat nog wel mooi is.
We overnachten in San Simeon, met zicht op de Pacific. Morgen weer verder op de schitterende Highway 1.
groetjes allemaal.