dag 32,33,34 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu dag 32,33,34 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu

dag 32,33,34

Door: Suus

06 November 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Jullie krijgen gelijk een verslag van 3 dagen. Maandag hier in San Fransisco aangekomen. We hebben een hotel vlakbij Union Square, in het centrum van de stad. De avond doorgebracht met Jose, een vriend van Martine. Jose bood ons gelijk aan om dinsdag wat van de stad te laten zien en heeft wat tips gegeven wat we zoal kunnen doen . Nou dat is dus veel. Dinsdag zijn we eerst naar Union Square gegaan. Daar shopt de jetset van San Fransisco. Wij kijken daar alleen maar. Wat wel opvalt is dat er hier heel veel daklozen zijn. Volgens Jose komt dat omdat ze hier getolereerd worden. Het blijf voor mij een raadsel dat je zo kan afglijden in je leven dat je werkelijk niets meer bezit dan de kleren die je aan hebt. En echt niet alleen ouderen. Maar dit terzijde. Tegen de middag nam Jose ons mee naar twin peaks. Daar heb je uitzicht over heel San Francisco. Daarna lekker gaan lunchen en daarna nog een biertje gedronken in een park. s'-avonds naar China Town geweest. Al die winkels verkopen zo'n beetje het zelfde. Het is wel heel kleurrijk en veel eettentjes. Vandaag hebben we een tandem gehuurd en zijn we vanaf Fishermans wharf gaan fietsen over de Golden Gate brug. Vandaar een deel van de baai in Sausolito gefietst en na een km 30 zijn we met de ferry terug gegaan. Dat leverden weer prachtige foto's op van de avondzon wat de brug in een gouden gloed zette. Nog wat rond gelopen in Fisherman s warf en lekker gegeten. Nu moe maar voldaan. Het waren Super dagen.
Morgen is onze laatste dag hier die gaan we doorbrengen in het Golden Gate park waar van alles te doen is.
Groetjes van ons

• 06 November 2014 - 13:26

Jan Coenen:

nou, dat zit er dus bijna op. Nog 1 col van eerste categorie. Heel veel sterkte met deze laatste klim. Maar Suus een beetje kennende, is ze toch blij dat ze weer naar haar kroost kan in Nederland. Toch? Dat zal met jou Wim stiekem toch ook wel zijn. Dan heb je echt tijd om "te rusten" . Geen afstanden meer van honderden kilometers achter elkaar. Gewoon onze gemakkelijke korte Hollandse afstandjes.
    Nog veel plezier met jullie laatste dag en een hele voorspoedige, hopelijk snelle goed lopende terugreis.

groeten van Jan en Gerda Coenen uit Stramproy
    we gaan vanavond lekker uit eten, is onze 33e trouwdag vandaag.