dag 17, 18 en 19 Bryce Canyon - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu dag 17, 18 en 19 Bryce Canyon - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu

dag 17, 18 en 19 Bryce Canyon

Door: Wim

21 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello world, daar zijn we weer! We zaten de afgelopen twee dagen in Hatch, een gehucht bij de Bryce NP, en daar werken ze nog met rooksignalen. Maar eerlijk gezegd versterkt dat off-line-zijn wel het vakantiegevoel. Maar goed, we zitten nu in een deftig hotel bij het Zion NP, en daar hebben we wél internet (en zwembad met hot tub, en dubbel kingsize bed, en uitstekend restaurant ..). We zijn drie dagen geleden uit Jackson vertrokken om in twee dagen, via Salt Lake City, naar het gebied rond de Grand Canyon te rijden. Wat ik niet wist, is dat de route naar Salt Lake zo mooi is. Prachtige bergen met allerlei kleuren door rode struiken en gele bomen in herfst outfit. Schitterend. Salt Lake City was ook al een verrassing. We hadden eigenlijk geen bezoek gepland, maar toch goed dat we er een paar uurtjes voor uitgetrokken hebben. Vooral het tempelcomplex van de Mormonen was heel indrukwekkend. Die jongens kan je wel een gebouwtje laten neerzetten! Daarna was het gas op de plank om op tijd in Hatch te zijn. De auto houdt niet zo van bergen, want dan begint hij erg naar rubber te ruiken, maar een huurauto kan dat wel hebben ... Gisteren hebben we vanuit Hatch het stadje Cedar City bezocht, de enige plaats in de wijde omtrek waar winkels zijn (de wijnwinkel voor Suus die tot haar verdriet op zondag gesloten bleek, en de Walmart voor mij, want ik had een extra harde schijf nodig voor al mijn films en foto's). Vandaag zijn we in de Bryce geweest. Dat kan je niet beschrijven, dat moet je gewoon gezien hebben. Dat treft dan, want ik heb wat foto's gemaakt (weer opslagruimte genoeg). We zijn tussen de rotsen 'afgedaald' , wat een hele klauterpartij is. We hebben daar een rondwandeling gemaakt. Heel apart, heel mooi. Alleen vond Suus het geklauter wel een beetje te zwaar. En ze heeft nog wel nieuwe laarzen! Niet op reageren dus.
Nou, morgen dan naar Zion NP. Ik kreeg net nog goed niews van onze Amerikaanse onderbuurman: de North Rim van de Grand Canyon schijnt toch niet gesloten te zijn. Hoera. Er was ons namelijk eerder verteld dat de weg wegens winterweer gesloten was. Dat gaan we overmorgen uitproberen.
Tot zover maar weer. Allemaal de groeten.

• 21 Oktober 2014 - 14:40

Hugo Schrama:

Hallo Willem en Suus,

Ik heb jullie dan toch gevond! Gisterenavond al wat geprobeerd, maar de link bleek niet helemaal te kloppen. Nu dus beter.
    Wat zitten jullie in een prachtige omgeving. Daar kan volgens mij geen ander land tegenop. Heel indrukwekkend. Toch wel wat anders dan de Utrechtse Heuvelrug.
    Wij blijven jullie volgen en ik heb nog een paar reisverslagen in te lopen!!

Hartelijke groet van alle Boxers.

• 21 Oktober 2014 - 15:58

Engel:

Wim, heb je al iets gefilmd met die drone?