dag 26 en 27 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu dag 26 en 27 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu

dag 26 en 27

Door: Suus

30 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Ben ik weer, maandagochtend nog even terug naar Grand Canyon. Veel te lang blijven hangen, vergist in de km (gebeurt Wim nog wel eens deze reis) kwamen we pas rond 8 uur aan in Las Vegas. Mens, wat je dan overkomt. Kom je uit de rust en stilte van de natuur in de glitter en glamour en vooral in een enorme takkenherrie van de gokpaleizen. Muziek schalt door de ruimte en dan al die belletjes en geluiden van de gok apparaten. Maar goed, daar kwamen we voor. Nog even een deel van de strip bekeken en uitgeput bed in gedoken. Ons hotel, de Stratosphere, was niet verkeerd. De Tower is zo'n 300 mtr hoog. Uitzicht over heel Las Vegas. De volgendee dag hebben we allerlei Casino's bezocht en wat al niet meer. Complete winkelcentra onderin de hotels. Echter het bleef bij kijken. Mijn budget is niet toereikend voor Louis Vuitton, Gucci en meer van die snuiters. Wat me ook opviel waren de contrasten: zo kwam je mensen met tassen van al die dure winkels tegen maar buiten zaten veel bedelaars. Te triest voor woorden. De hele dag en tot diep in de nacht zag je vaders en moeders met heel jonge kinderen in de casino's. Zelf achter de gok automaat en die kinderen hangen er maar bij. Ja dat is dan de andere kant van Las Vegas. Maarrrr! Ik heb zelf ook 1 dollar in een gokkast gestopt en wat denk je: beginners geluk, ik had 5,85 dollar gewonnen. Net genoeg voor een glaasje wijn. Nou, morgen gaan we weer snel naar de rust en de stilte van Death Valley.

Dag 27

Niet zo veel bijzonders te vertellen. Death Valley was mooi, droog en bloedheet. We hebben o.a. de zoutvelden van Bad Water bezocht. Nu zijn we beland in het plaatsje Lone Pine (en 'lone' is het hier!). Morgen maar weer verder naar .... dat is zelfs voor ons nog een vraag. We willen nog veel zien maar ja, we hebben een dag of 4 á 5 om te reizen want vanaf maandag heb ik voor de laatste 4 dagen een hotel geboekt in San Francisco. We zien wel wat het wordt. Groetjes van ons.

• 30 Oktober 2014 - 14:35

Petra:

Zijn jullie in Death Valley ook in Scotty's Castle geweest?? Dat is echt zo gaaf