dag 10 Op weg naar Yellow Stone - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu dag 10 Op weg naar Yellow Stone - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van zwoegers - WaarBenJij.nu

dag 10 Op weg naar Yellow Stone

Door: Wim

13 Oktober 2014 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag 10 was alweer een reisdag. We hebben veel gezien onderweg, dat wil zeggen: veel woestijn. We vertrokken uit Arco, een gehucht aan de rand van een enorm groot afgegrendeld gebied waar kerncentrales worden ontwikkeld en gebouwd. Arco vermeldt trots dat zij de eerste stad (nou ja, gehucht dus) was met electriciteit uit kernenergie. we hebben nu dus lichtgevende oogjes. Het was overigens de dag van Suus: eerst liet de op de veranda de sleutel van de hotelkamer uit haar handen vallen. Wat je in geen duizend jaar zou lukken ging bij haar in ene keer goed: de sleutel verdween door een kier onder de veranda. Omdat er geen reservesleutel was moest de eigenaresse een paar planken van de veranda slopen om bij de sleutel te kunnen. goed bezig! de rit naar Yellowstone leek heel vlot te gaan, totdat Suus in Idaho Falls ontdekte dat ze haar tasje met portemonnaie etc. in het appartementje in Arco had laten staan. Och, dat was maar zo,n 1oo km terug, dus dat viel wel mee. Toch? *!GRRrrr#@! Uiteidelijk belandden we dus voor de tweede keer in Idaho Falls, wat best wel een mooie stad is. Heel Christelijk (veel Mormonen), lage criminaliteit en zo, en daardoor een geliefde vestigingsplaats voor verschillende grote computerbedrijven (gezien: HP, McAfee). maar vooral interessant is de energiewinning uit de waterval. Na Idaho falls zijn we door een park met prachtige watervallen gereden. uiteindelijk zijn we goed aangekomen in West yellowstone. We hebben een prachtige blokhut gehuurd en we zijn van plan om hier een dag of drie te blijven om yellowstone te zien.

• 13 Oktober 2014 - 12:29

Petra:

Dat is in Amerika inderdaad een probleem. Eventjes terugrijden is er vaak niet bij, kost je zo een paar uur, balen. Maar je tas + inhoud is wel belangrijk genoeg om "eventjes" terug te rijden, haha